جستجو کردن
Close this search box.

درک پیام های خطای PHP

پیام‌های خطا یک واقعیت ناگوار در برنامه نویسی هستند، بنابراین باید بفهمید که آنها می‌خواهند به شما چه بگویند. تصویر زیر یک پیام خطای معمولی را نشان می دهد:

پیام های خطای PHP خطی را گزارش می دهند که PHP مشکلی را کشف کرده است. اکثر تازه واردها – کاملاً طبیعی – فرض می کنند که اینجاست که باید به دنبال اشتباه خود بگردند. اشتباه… بیشتر اوقات، PHP به شما می گوید که اتفاقی غیرمنتظره افتاده است. به عبارت دیگر، اشتباه قبل از آن نقطه است. پیام خطای قبلی به این معنی است که PHP یک دستور echo را در جایی که نباید وجود داشت، کشف کرد.

به جای اینکه نگران باشید که چه چیزی ممکن است با دستور echo اشتباه باشد (احتمالاً هیچ چیز)، به عقب برگردید وبه دنبال چیزی باشید که گم شده است، احتمالاً یک نقطه ویرگول یا نقل قول بسته در خط قبلی.

گاهی اوقات، پیام خطای خط آخر اسکریپت را نشان می کند. این اغلب به این معنی است که شما یک آکولاد بسته را فراموش کرده اید.

اینها دسته های اصلی خطاها هستند که در اینجا به ترتیب اهمیت ارائه شده اند:

• خطای مهلک Fatal error: هر خروجی HTML قبل از خطا نمایش داده می شود، اما به محض اینکه با خطا مواجه شد – همانطور که از نام آن پیداست – همه چیز به طور کامل از بین می رود.

یک خطای کشنده اغلب با مراجعه به یک فایل اینکلود یا تابع نا موجود ایجاد می شود.

• خطای تجزیه Parse error : این به این معنی است که در نحو کد شما اشتباهی وجود دارد، مانند نقل قول‌های نامتناسب یا یک نقطه ویرگول یا پرانتز بسته. این اسکریپت را در مسیرهای خود متوقف می کند و حتی اجازه نمایش خروجی HTML را نمی دهد.

• خطای هشدارWarning: یک اخطار نشان دهنده یک مشکل جدی است، مانند یک فایل ضمیه از دست رفته.

• منسوخ شده Deprecated:  در مورد ویژگی هایی که قرار است از نسخه بعدی PHP حذف خواهند شدبه شما هشدار می دهد. اگر این نوع پیغام خطا را مشاهده کردید، باید به طور جدی به روز رسانی اسکریپت خود فکر کنید، زیرا در صورت ارتقاء سرور شما ممکن است ناگهان از کار بیفتد.

• خطای سختگریانه یاstrict  این نوع پیام خطا به شما در مورد استفاده از تکنیک هایی که عمل خوبی تلقی نمی شوند هشدار می دهد.

• خطای توجه Notice: این به شما در مورد مسائل نسبتاً جزئی مانند استفاده از یک متغیر اعلام نشده توصیه می کند. اگرچه این نوع خطا مانع از نمایش صفحه شما نمی شود (و می توانید نمایش اعلان ها را خاموش کنید)، همیشه باید سعی کنید آنها را حذف کنید. هر خطایی تهدیدی برای خروجی شماست.

چرا صفحه من خالی است؟

بسیاری از مبتدیان وقتی یک صفحه PHP را در مرورگر بارگذاری می‌کنند و مطلقاً چیزی نمی‌بینند، سر خود را می خارانند. هیچ پیام خطایی وجود ندارد، فقط یک صفحه خالی است. این زمانی اتفاق می افتد که یک خطای تجزیه وجود داشته باشد – به عبارت دیگر، یک اشتباه در کد – و دستورالعمل display_errors در php.ini خاموش باشد.

اگر از توصیه های فصل قبل پیروی کردید، display_errors باید در محیط آزمایش محلی شما فعال شود. با این حال، اکثر شرکت های هاستینگ display_errors را خاموش می کنند. این برای امنیت خوب است، اما می تواند عیب یابی مشکلات سرور راه دور شما را بیشتر کند. علاوه بر خطاهای تجزیه، یک فایل ضمیمه از دست رفته اغلب باعث خالی شدن صفحات می شود.

با افزودن کد زیر درست در بالای صفحه می توانید نمایش خطاها را برای یک اسکریپت جداگانه فعال کنید:

ini_set('display_errors', '1');

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته های بلاگ