جستجو کردن
Close this search box.

طراحی یا محتوا، کدام یک در اولویت است؟

طراحی بدون محتوا دکوراسیون است. طراحی نیست.
شما در حال ساختن یک وب سایت برای برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان هستید و کلمات در هسته اصلی این گفتگو قرار دارند. اما یک سوال مهم:

اولویت با کدام است؟ طراحی یا محتوا؟

استراتژی محتوا-اول (content-first) را در نظر بگیرید.

در قلب وب سایت شما، محتوا برای ارائه وجود دارد و عناصر طراحی برای پشتیبانی از محتوا است. ممکن است افراد از سایت شما بازدید کنند زیرا زیبا به نظر می رسد، اما به دلیل کیفیت محتوا وب سایت را ترک خواهند کرد

وقتی قبل از طراحی عناصر ساختاری یک وب سایت (اول ساختار)، ابتدا بر طراحی محتوا (content first) تمرکز می‌کنید، این به شما امکان می‌دهد مکالمه‌ای که وب‌سایتتان با بازدیدکنندگان خواهد داشت را مهندسی معکوس کنید. در نتیجه بیشترین توجه به محتوای سایت معطوف می شود و گرافیک و طراحی در خدمت افزایش پشتیبانی و دسترسی قرار می گیرند.

با این روش مرحله نهایی شما طراحی صفحه اصلی است. تمام محتوای وب سایت از قبل وجود دارد، بنابراین طراحی صفحه اول وبسایت شما بسیار ساده تر و کاربردی تر پیش می رود.

به یاد داشته باشید که محتوا فقط نوشته نیست؛ محتوا شامل طیف وسیعی از رسانه ها، همچون کلمات تعاملی، متن، صدا، ویدئو، و گرافیک است. طراحی محتوا به درک بهتر از هدف طراحی شما تمرکز می کند و می پرسد: “چگونه می خواهید به آن هدف برسید؟”

اگر در شروع طراحی مشکل دارید، نمونه سازی محتوا یک نقطه شروع عالی است.

اغلب اوقات محتوا می تواند یک فایل متنی یا سند Google باشد که می‌توانید آن را با مشتریان یا همکاران آزمایش کنید تا مطمئن شوید که نکات مناسب را دریافت می‌کنید. اینها بسته به پروژه متفاوت به نظر می رسند، اما در اصل گفتگو بین شما و مشتریانتان است. طراحی در ادامه محتوا می آید و بهترین راه بصری را برای زنده کردن این گفتگو ایجاد می کند.

مهمتر اینکه، شروع با محتوا در دراز مدت باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. کارایی را تقویت می کند و به شما امکان می دهد تا قبل از شروع به کار کوچکترین جزئیات را در نظر بگیرید، بنابراین فرآیند طراحی به آرامی اجرا می شود.

برای اینکه یک پروژه کار کند، نویسندگان و طراحان باید ابتدا روی یک مفهوم کلی به توافق برسند. در این صورت است که هر دو می توانند با هم کار کنند تا محصول نهایی قوی تری بسازند و فهمیدن نحوه ادامه کار آسان تر خواهد بود.

به یاد داشته باشید، نویسندگان باید از کلمات بی معنی پرهیز کنند و طراحان فقط برای زیبا کردن ساختار صفحه کار نکنند. این یک بازی دادن و گرفتن است، اما محتوا را هرگز نباید نادیده گرفت.

طراح باید لحن و احساس وب سایت و بخش های آن را درک کند و از خوانایی layout (طرح بندی) و فضاهای خالی اطمینان حاصل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته های بلاگ